Hur går det i försäljningen av smarta klockor egentligen? Och vad är nytt med den nya Apple Watch som släpptes tidigare i höst? Finns det en slags teknikmättnad på marknaden?
Teknik är kul och ja, bra. Dessutom utvecklas denna med rasande fart. Men vissa saker blir aldrig hitar, trots stor förväntan. En sådan produkt tycks vara smarta klockor, ingen verkar vilja ha en smartwatch längre. I alla fall inte om man får tro siffror från IDC, som det rapporteras om i Svenska Dagbladet. Sämst tycks det dessutom gå för Apple Watch, den kanske mest hajpade av alla smarta klockor.
Börjar vi bli mätta på all ny teknik som dyker upp?
Kanske tror de stora teknikjättarna att konsumenterna är hungrigare på nya prylar än vad de faktiskt är? Hur som helst tycks vanlig telefoni vara den starka grunden, och bara man kan ringa och skicka meddelanden är det flesta ganska nöjda trots allt. Kanske är man inte så mycket mer komplicerad än vad man tror. Via https://www.cellip.com/fast-telefoni-privat/ kan du läsa mer om privata lösningar när det kommer till fast telefoni, den där tjänsten som aldrig går ur tiden – till skillnad från kanske Apple Watch.
På MacWorld testas de nyaste versionerna av Apples smarta klockor. Tydligen är det så att denna andra generation klockor funkar i grunden exakt som den tidigare, men nu har klockan ett ännu mer tydligt fokus på fitness. Det finns inbyggd gps, den är vattentät och har en ljusstark skärm. Det senare är bra på ljusa sommardagar men kanske inte det som de allra flesta joggare behöver i höstmörkret. Det verkar dock vara så att den nya klockan inte har den där appen som gör att produkten blir ett måste att ha. Nu återstår att se om utvecklare kommer komma på fler intressanta användningsområden för klockan, än bara träning.
Apple Watch och enkel teknik
Hur går det i försäljningen av smarta klockor egentligen? Och vad är nytt med den nya Apple Watch som släpptes tidigare i höst? Finns det en slags teknikmättnad på marknaden?
Börjar vi bli mätta på all ny teknik som dyker upp?
Kanske tror de stora teknikjättarna att konsumenterna är hungrigare på nya prylar än vad de faktiskt är? Hur som helst tycks vanlig telefoni vara den starka grunden, och bara man kan ringa och skicka meddelanden är det flesta ganska nöjda trots allt. Kanske är man inte så mycket mer komplicerad än vad man tror. Via https://www.cellip.com/fast-telefoni-privat/ kan du läsa mer om privata lösningar när det kommer till fast telefoni, den där tjänsten som aldrig går ur tiden – till skillnad från kanske Apple Watch.
På MacWorld testas de nyaste versionerna av Apples smarta klockor. Tydligen är det så att denna andra generation klockor funkar i grunden exakt som den tidigare, men nu har klockan ett ännu mer tydligt fokus på fitness. Det finns inbyggd gps, den är vattentät och har en ljusstark skärm. Det senare är bra på ljusa sommardagar men kanske inte det som de allra flesta joggare behöver i höstmörkret. Det verkar dock vara så att den nya klockan inte har den där appen som gör att produkten blir ett måste att ha. Nu återstår att se om utvecklare kommer komma på fler intressanta användningsområden för klockan, än bara träning.